Üdvözlünk a 14.0-ban!
Az OpenTTD első kiadása 2004 márciusában jelent meg. Most, húsz évvel később, büszkén mutatják be neked is: a 14.0 kiadást.
És milyen kiadás ez. Az eddig a legnagyobb kiadásuk?
Néha azt mondják, hogy az OpenTTD halott. Nos, a 14.0 megmutatja, hogy ez nem igaz. Annyi új dolog van a 14.0-ban, hogy nem is tudom, hol kezdjem! Nézzünk meg miket írtak nekünk róla, s érezd, mire számíthatsz, amikor elindítod az OpenTTD 14.0-t.
Amikor egy nap nem egy nap
Mostantól lelassítható a naptár idő előrehaladása, egészen addig, hogy gyakorlatilag megálljon. Ez egyáltalán nem befolyásolja a járművek mozgását, a szállított áruk mennyiségét, a városok növekedését stb. Viszont hatással van a járművek bevezetési dátumaira, az inflációra és az öregedésre.
Ezzel a funkcióval azt szeretnénk lehetővé tenni, hogy különböző játékmenetek legyenek elérhetők: például ha valaki több időt szeretne a birodalma kiépítésére, mielőtt a járművek lejárnának vagy az infláció túl nagyra nőne.
Egy vadonatúj nap! Néhányaknak kicsit lassabb, mint másoknak.
További részletek erről az új funkcióról a fejlesztői blogban.
Hajóútkereső
A hajóútkereső sok figyelmet kapott. Most már képes hajókat nagy távolságokra irányítani bóják nélkül. Valójában azt is mondhatnánk, hogy bójákra már nincs is szükség — a hajók így is megtalálják az útjukat!
Végre nincs többé a „Hajó elveszett” hülyeség. Ez lehetővé teszi a kizárólag hajós játékokat.
További részletek erről az új funkcióról a fejlesztői blogban.
Sűrűsödés megszüntetése
Te is utálod, amikor a buszok elkezdenek összetapadni egy vonalon? Pedig mindent megtettél, hogy megfelelő távolsággal küldd ki őket a depóból. De valami történt az út során, és most nagyon közel vannak egymáshoz!
Bemutatjuk: a sűrűsödés megszüntetése.
Ez egy új funkció, amely lehetővé teszi, hogy az összes, megosztott parancskészletben lévő jármű automatikusan tartsa a távolságot egymástól.
További részletek erről az új funkcióról a fejlesztői blogban.
Közösségi platform integráció
Az OpenTTD 14.0 jobb integrációt tesz lehetővé közösségi platformokkal. Ez teljesen opcionális, és külön kell telepíteni. Ha azonban megtörténik, az OpenTTD képes kommunikálni olyan platformokkal, mint a Steam, a Discord és a GOG Galaxy.
Jelenleg a funkcionalitás korlátozott: a barátaid láthatják, hogy játszol-e OpenTTD-vel, hogy szerveren vagy-e, és milyen típusú térképen játszol. A jövőbeli verziókban ezt bővíteni szeretnénk, de apró lépésekben haladunk.
További részletek erről az új funkcióról a fejlesztői blogban.
Felmérés támogatás
Hogy végre véget vessünk a végtelen vitáknak arról, melyik beállítást használják és melyiket nem, az OpenTTD most beépített, önkéntes felmérési eszközzel rendelkezik. Idővel ez lehetővé teszi számunkra, a fejlesztők számára, hogy jobban megértsük, hogyan játszanak az emberek OpenTTD-vel, és így jobban meg tudjuk jósolni, mi lesz sikeres vagy sem.
Bármikor be- vagy kikapcsolhatod a felmérést.
További részletek erről az új funkcióról a fejlesztői blogban.
Felhasználói felület fejlesztések és skálázható betűtípus
Rengeteg munkát fektettünk abba, hogy az ablakaink mind egy kicsit jobbak legyenek: pixelhibák javítása, elemek áthelyezése, színproblémák orvoslása.
De nem kevésbé fontos, hogy mostantól beépített, skálázható betűtípusunk is van! Zephyris készített egy valódi (TTF) betűtípust, amely erősen a sprite betűtípusra épül. Ez azt jelenti, hogy a skálázás sokkal jobban néz ki, különösen olyan nagyítási szinteknél, mint az 1,5×.
Annyira szeretjük, hogy ez az alapértelmezett, amikor elindítod a játékot! (de ne aggódj, ha szeretnéd, visszaállíthatod a sprite betűtípust).
További részletek erről az új funkcióról a fejlesztői blogban.
Új játékosok élménye
Először is, mostantól van egy Segítség és Kézikönyvek gomb a játékban, amely végigvezet az alapvető információkon. Az információk közelebb vitele a felhasználóhoz és a játék hozzáférhetőbbé tétele mindenki számára már egy ideje célunk.
Másodszor, sok beállítást felülvizsgáltunk, és megváltoztattuk az alapértelmezett értékeket. Sok beállítás alapértelmezettje megváltozott, főként azért, hogy a modern funkciók alapból engedélyezettek legyenek.
Végül átneveztük a Cheats menüt Sandboxra. Észrevettük, hogy az emberek nehezen használják a „cheat”-eket, mert a játékokban a csalások általában rossznak számítanak. Az OpenTTD kontextusában a Cheats inkább „játssz, ahogy szeretnéd” (azaz Sandbox). Reméljük, hogy az átnevezés világosabbá teszi az új játékosok számára, hogy nyugodtan használhatják ezeket a Sandbox opciókat bármikor.
Remélhetőleg ez megkönnyíti az új játékosok belépését a játékba.
Még sok más
Összesen az OpenTTD 14.0 körülbelül 40 új funkciót, több mint 500 hibajavítást, 200 változtatást és rengeteg kódfejlesztést tartalmaz.
A 13.4-től 14.0-ig vezető úthoz 2000 commit kellett, 140 000 kódsort érintettünk és 74 000 sort eltávolítottunk. Mindezt több mint 60 közreműködő végezte.
Érdekel, hogyan állt ez össze? Nézd meg a blogbejegyzésünket, amely mindezt elmagyarázza.
Nagy köszönet mindenkinek, aki kódot vagy támogatást adott; igazán értékeljük! Itt egy újabb húsz évnyi OpenTTD fejlesztésre!
